CottonCandy
Bertaubatlah wahai perempuan
25 Sept 2012

Assalamualaikum w.b.t , malam yang dingin lagi indah ini inginku selit sebuah cerita yang meruntun jiwa dan memberi 1001 pesanan buat kaum perempuan termasuk aku yang banyak kekurangan . Credits goes to iluvislam , hayati dan fahami . Bismillahirrahmanirrahim ..

*******
Termenung ke luar jendela sambil melihat alam ciptaan Allah yang indah , titisan hujan yang turun membasahi seluruh bumi . Akhbar di atas meja ku capai , mencari berita yang memberi ilham . Mata aku tertancap pada satu berita . Berita yang tidak asing didengari , dipaparkan di dada akhbar , disampaikan di corong radio , majalah , dan mcm2 media lagi . 
' 140 bayi luar nikah diselamatkan ' , aku terus membaca .
Astaghfirullah , angka bayi luar nikah dari tahun ke tahun makin bertambah , itu yang berjaya diselamatkan , yg dibuang ? belum dikira berapa banyaknya . Hati aku makin sakit . Dari pemerhatian , kaum yg sering melakukan kerja ini adalah dari kaum MELAYU . Tanpa sedar mata ku mula bergenang , setitis air telah jatuh ke pipi . Pantas ku seka .

Bertaubatlah wahai perempuan !

Sungguh mudahnya perempuan menadahkan tubuh kepada lelaki yg bukan halal baginya . Dan semudah itu juga hasil hubungan itu dibuang , dicampak , dibunuh sesuka hati .
Firman Allah Ta'ala bermaksud ;
'Dan janganlah kamu membunuh diri seorang manusia yg diharamkan oleh Allah  kecuali dgn alasan yg benar . Dan sesiapa yg dibunuh secara zalim , maka kami menjadikan warisnya berkuasa menuntut balas'
(Surah Al-Israk- ayat 33)




Don't like my story ? Thank you




Older Post . Newer Post