CottonCandy
Allah Maha Penyayang
28 May 2012

Assalamualaikum , sini saya nak share sikit dengan orang dekat luar sana , saya tahu saya tak layak bercakap pasal benda ni kan , tapi sesama islam saya nak berkongsi sikit . Tadi saya blogwalking , saya baca satu post ni , and you know what ? my tears slowly flow . Aku terasa diri aku hina sangat di mata Allah , aku malu dengan Allah atas dosa-dosa yang aku buat .Ya lah kita manusia , manusia tak lepas dari buat dosa , kita bukannya Nabi yang selalu sempurna . Sedangkan Nabi yang sempurna itu pun ada orang yang membenci baginda . 
Tapi Allah tu maha Penyayang :

Allah menyatakan; "Wahai hambaku, jika dosamu itu sampai ke langit, banyaknya daripada bumi hingga ke langit, kemudian engkau beristighfar, engkau pohon keampunan daripadaKu. Aku ampunkan engkau. Aku tidak peduli! Hambaku itu tahu bahawa dia ada Tuhan yang boleh ampunkan dosanya dan boleh bertindak padanya, Aku ampunkan dia" kata Allah.

Betapa penyayangnya Allah kan, betapa pemaafnya Allah. Sampai bila aku nak teruskan hidup bergelumang dengan dosa . Aku makin hari makin meningkat umur, sepatutnya makin hari makin dekatkan diri dengan Allah. Ya Allah ampunkan dosa-dosa ku ini . Kita sayang Allah tak ? Kita ikut perintah Allah tak ? Kita tinggalkan larangan Allah tak ? Selalunya yang terlarang tu lah yg kita nak buat .

Diri aku pun masih tidak berubah sepenuhnya , masih melakukan dosa . Aku masih kerdil di mata Allah. Diri saya senang terpengaruh dengan hasutan syaitan yang menyesatkan umat manusia. Aku tau aku tak layak buat entry tentang semua ni . Tapi aku nak memperingatkan sesama islam tentang semua ni. Doakan aku berada di landasan yang betul dan tidak akan berpatah balik dengan dunia aku yang dulu .

Allah telah menurunkan banyak dugaan pada aku, untuk menguji kesabaran kita. Aku redha dengan ketentuan Allah. InsyaAllah aku akan tempuhi dugaan dengan sabar. Doakan aku.


" Wanita sejati bukanlah dilihat dari kecantikan paras rupanya, tetapi kecantikan hati yang ada di sebaliknya "




Labels:



Don't like my story ? Thank you




Older Post . Newer Post